Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
«Проведення інвентаризації земель на території Окнянської селищної територіальної громади Подільського району Одеської області з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі. код за ДК 021:2015 – 79991000-7 Послуги з інвентаризації»
- Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія:
- Окнянська селищна рада Подільського району Одеської області;
- Місцезнаходження: 67900, Україна , Одеська обл., селище Окни, вул. Незалежності, 2;
- Код ЄДРПОУ - 04379924;
- Категорія - Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Проведення інвентаризації земель на території Окнянської селищної територіальної громади Подільського району Одеської області з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі. код за ДК 021:2015 – 79991000-7 Послуги з інвентаризації.
- Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-05-010546-a;
- Посилання на процедуру закупівлі в електронній системі закупівель: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-06-05-010546-a
- Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог нормативних документів. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі розроблено у відповідності до Земельного кодексу України, Закону України «Про землеустрій» та інших діючих нормативно-правових актів, що регулюють земельні відносини в Україні.
Відповідно до ч.1 ст. 35 Закону України «Про землеустрій» інвентаризація земель проводиться з метою встановлення місця розташування об’єктів землеустрою, їхніх меж, розмірів, правового статусу, виявлення, виявлення та виправлення помилок у відомостях Державного земельного кадастру, земель, що не використовуються, використовуються нераціонально або не за цільовим призначенням, виявлення і консервації деградованих сільськогосподарських угідь і забруднених земель, встановлення кількісних та якісних характеристик земель, необхідних для ведення Державного земельного кадастру, здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і прийняття на їх основі відповідних рішень органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Проведення інвентаризації земель на території Окнянської селищної територіальної громади є критично важливим для ефективного управління земельними ресурсами. На сьогодні значна частина земель не має оновленої інформації щодо меж, цільового призначення, правовстановлюючих документів та фактичного користування.
Проведення інвентаризації земельних ділянок, що розташовані на території Окнянської селищної територіальної громади Подільського району Одеської області з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі має на меті забезпечення юридичної визначеності, підтверджуючи право власності або користування на певну ділянку та виявлення неправильно оформлених ділянок, що сприяє уникненню спорів щодо права власності та ефективнішому управлінню ресурсами громади.
Інвентаризація земель є важливим інструментом управління земельними ресурсами, що дозволяє забезпечити ефективне використання земель, їхній правовий облік та запобігання незаконному використанню. Окнянської селищна рада є територією, на якій активно розвивається агропромисловий комплекс, транспортна та логістична інфраструктури, що зумовлює необхідність актуалізації даних про землі. Завдяки точному обліку земельних ділянок та автоматизованому доступу до актуальної інформації, органи місцевого самоврядування зможуть приймати зважені управлінські рішення, планувати розвиток території та оперативно реагувати на зміну ситуації на місцях.
Інвентаризація дозволить виявити випадки самовільного зайняття земель, використання ділянок не за призначенням, порушення меж, а також виявити неоформлені землекористування. Це стане підставою для вжиття правових заходів щодо усунення порушень і легалізації використання земель. Інформація, яка буде інтегрована в геоінформаційну систему, дозволить забезпечити відкритий доступ до даних про землі громади — як для посадових осіб, так і для громадян та потенційних інвесторів. Це сприятиме підвищенню довіри до влади, зменшенню корупційних ризиків та формуванню громадського контролю.
Проведення інвентаризації земель на території Окнянської селищної територіальної громади Подільського району Одеської області з можливістю подальшого розміщення в геоінформаційній системі є необхідним кроком для забезпечення ефективного управління земельними ресурсами, покращення контролю за їх використанням, збільшення доходів місцевого бюджету та сприяння сталому розвитку громади.
Також, систематизація та оновлення інформації є передумовою для переходу до цифрового управління землями через інтеграцію в геоінформаційну систему. Це дозволяє в режимі реального часу аналізувати стан земельного фонду, контролювати використання ділянок, виявляти порушення та приймати обґрунтовані рішення на рівні громади.
Таким чином, проведення інвентаризації є не лише вимогою часу, а й інструментом підвищення прозорості, підзвітності та стратегічного планування в управлінні земельними ресурсами
Відповідно до ст. 57 Закону України «Про землеустрій» технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель розробляється за рішенням власників (розпорядників) земельних ділянок або за рішенням сільських, селищних, міських рад. Відповідно до вищезазначеного, Окнянською селищною радою Подільського району Одеської області були прийняті Рішення: №2064/55-VIII від 29.04.2025 року, №2065/55-VIII від 29.04.2025 року, №2066/55-VIII від 29.04.2025 року, які є підставою для закупівлі відповідних Послуг.
- Обґрунтування розміру бюджетного призначення: Розмір бюджетного призначення визначений з урахуванням вимог наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 "Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. При визначенні очікуваної вартості закупівлі враховувалась інформація про ціни на послуги, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та постачальників відповідних послуг, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель "Prozorro".
- Очікувану вартість/розмір бюджетного призначення предмета закупівлі Оскільки предметом закупівлі є послуги щодо яких не здійснюється державне регулювання цін і тарифів, а також відсутні закупівельні ціни попередніх закупівель таких самих послуг, Замовником обрано метод 1 – «Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін».
Очікувану вартість/розмір бюджетного призначення предмета закупівлі визначено за результатом моніторингу цін на ринку і складає 650 000,00 грн з ПДВ (Також розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено після проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку, шляхом отримання інформації, а саме комерційних пропозицій від суб’єктів господарювання, які можуть бути потенційними учасниками закупівлі.).
- Очікувана вартість предмета закупівлі: 650 000,00 грн з ПДВ.
- Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: Розмір бюджетного призначення сформований з урахуванням обсягів наявної потреби у товарахроботахпослугах цього типу та визначений у кошторисі на 2025 рік. Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено на підставі середньої ціни на ринку, шляхом моніторингу ринкових цін на аналогічні послуги.
- Процедура закупівлі: застосовується процедура відкритих торгів з особливостями згідно Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».